דילמה קשה ניצבת בפני יזם בפרוייקט תמ"א 38, כשהפרוייקט הוא טוב ורווחי כשלעצמו, אולם לא ניתן לייצר מקומות חנייה נוספים בפרוייקט. מכפילי חניה ומתקני חניה פותרים חלק ניכר מבעיות החניה בפרוייקט תמ"א 38, גם אם המדובר באיזור צפוף מאד.
החל ממתקני חניה הידראוליים, המכפילים או משלשים את מקומות החניה הקיימים, באמצעות מכפיל עם בור. מתקנים אלה, אם נבחרו בקפידה בהתאם לבית הייצור שלהם, הינם אמינים מאד, ואורך חייהם למעלה מ-30 שנה. דוגמא למתקן עם בור, המצריך גובה תקרה בין 2.95 מטר ל-3.25 מטר ועומק בור בין 1.70 ל-1.55 מטר http://www.klaus.co.il/?pag=2062
צלחת תמרון, אף היא מתקן המאפשר גישה למקומות חניה שלא היו נגישים עד כה. צלחת התמרון מסובבת את הרכב לכיוון הנסיעה הרצוי, ובעצם "מחייה" שטחים "מתים" שקודם לכן לא היתה כל אפשרות לגשת אליהם.
כך סטריפים בצד הבניינם ומאחוריהם, הופכים להיות מאיזורים לתליית כביסה למקומות חניה נגישים.
מכפילי החניה אינם נמצאים בשימוש על ידי יזמים רבים, וזאת בעיקר מחוסר חשיפה לנושא, אולם הם תופסים תאוצה רבה בשנים האחרונות, עם עליית מחירי הקרקע והצפיפיות הרבה בערי המרכז וגם בירושלים, בחיפה ובבאר-שבע.
פלטות נעות, גם הן מתקן חניה המייצר מקומות חניה. הפלטה הנעה היא בעצם חניה עוקבת (טורקית) ללא תלות בין הרכבים החונים, מאחר והרכב העוקב נמצא על פלטה שנעה על מנת לאפשר כניסה ויציאה של רכבים אחרים. דוגמא http://www.klaus.co.il/?pag=ph
מתקני חניה נוספים הינם חניונים אוטומטיים, המאפשרים ניצול אופטימלי של השטח הקיים, בצורה אפקית או אנכית, מעל או מתחת לקרקע. החניון האוטומטי פועל ללא שהנהג נמצא בתוך הרכב, באמצעות שלט רחוק או לחיצת כפתור. http://www.klaus.co.il/?pag=completautomate
החיסכון בשטח נובע מהיעדר צורך ברמפות ובשטחי תימרון במעליות ובגרעין בניין בחניון.
גם כאן, מאד חשוב לבדוק את איכות היצרן ולבדוק אם התקין בעבר חניונים אוטומטיים ואם הם פעילים ללא תקלות מיוחדות.
חשוב מאד להדגיש כי חניונים אוטומטיים הינם יקרים יותר ממכפילי חניה ויש לבדוק התאמה ספציפית של החניון האוטומטי למקום מאחר וחניון אוטומטי "נתפר" לפי מידות הפרוייקט.
כמעט בכל פרוייקט תמ"א 38 ניתן לייצר מקומות חנייה נוספים באמצעות מכפילי חניה ומתקני חניה, גם באיזורים הצפופים ביותר.